  • 1. Data: 2005-11-17 18:09:07
    Temat: Re: Co tracę stając się VATowcem?
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "pajev" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:dligrq$3f5$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam. Prowadzę DG jednoosobową. Co tracę stając się płatnikiem VAT. A
    > może coś zyskuję.
    > Chodzi mi o kwotę wolną od podatku, wzrost kosztów prowadzenia
    > księgowości itp.
    > Bliski jestem przekroczenia limitu w tym roku i ewentualnie rachunki
    > mogę "przenieść" na styczeń przyszłego roku.
    > Proszę o radę.
    >
    > pajew
    A nie podrożeje przez to dla klienta towar/usługa?

  • 2. Data: 2005-11-17 18:10:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

> [...]
    > Bliski jestem przekroczenia limitu w tym roku i ewentualnie rachunki
    > mogę "przenieść" na styczeń przyszłego roku.

    A sprzedajesz firmom, czy "fizolom"? :) Bo w tym pierwszym przypadku to
    na ogół zyskasz, a w drugim - stracisz (ile to zależy od kosztów, ale
    generalnie kilkanaście procent zysku).

    W kwestii PIT zmienia się niewiele (koszta odliczasz w wartości netto, a
    nie brutto), jeśli chodzi o wzrost kosztów prowadzenia księgowości - to
    chyba wie tylko Twoje biuro rachunkowe. Dopóki nie prowadzisz jakiejś
    nietypowej w świetle ustawy o VAT działalności, to roboty dużo więcej
    nie ma (dwa dodatkowe wydruki ewidencji + jedna dodatkowa deklaracja), a
    do VATu się na ogół księguje jedynie podzbiór tego, co do PITu, więc
    robi się to jeden raz, zaznaczając ewentualnie checkboxa w programie
    księgowym. Nie daj sobie wcisnąć np. 2x wyższej ceny :)
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 4. Data: 2005-11-17 18:20:06
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dligrq$3f5$1@nemesis.news.tpi.pl>, pajev <p...@o...pl>
    wrote:

    > Witam. Prowadzę DG jednoosobową. Co tracę stając się płatnikiem VAT.

    Część tego, co dotychczas było zyskiem, a teraz trzeba będzie oddać
    fiskusowi.

    > może coś zyskuję.

    Możliwość zakupów różnych rzeczy efektywnie za cenę netto. Tyle że to
    marna pociecha, bo w ten sposób odzykujesz część z tego, co wyżej
    oddałeś.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 5. Data: 2005-11-17 18:48:17
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl>

    pajev napisał(a):

    > Bliski jestem przekroczenia limitu w tym roku i ewentualnie rachunki
    > mogę "przenieść" na styczeń przyszłego roku.

    A nie przekroczyłeś już limitu (39200,-) do utrzymania zwolnienia w 2006r ?
    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~

  • 6. Data: 2005-11-17 19:17:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <j...@k...szczecin.pl> napisal(a):

    > Część tego, co dotychczas było zyskiem, a teraz trzeba będzie oddać
    > fiskusowi.

    Chyba, że sprzedaje firmom-VATowcom i po prostu doliczy ten VAT, co jego
    odbiorcom będzie latało sześćdziesiątką (odliczą sobie).

  • 7. Data: 2005-11-17 20:10:19
    Od: pajev <p...@o...pl>

    Docent napisał(a):

    > A nie przekroczyłeś już limitu (39200,-) do utrzymania zwolnienia w 2006r ?

    Nie, jeszcze nie przekroczyłem. Ale miesięcznie wystawiam praktycznie te
    same rachunki (wysokość) i w grudniu wychodzi, że przekroczę o pare tysięcy.

  • 8. Data: 2005-11-17 23:56:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Nov 2005, Jarek Spirydowicz wrote:

    > Część tego, co dotychczas było zyskiem, a teraz trzeba będzie oddać
    > fiskusowi.

    Z zastrzeżeniem sprzedawania VATowcom (i "latania im sześćdziesiątką :))
    dotyczy to nie tylko zysku...
    Dotyczy również wszelkich nieoVATowanych wydatków, nie tylko zysku.
    Również ZUSu w szczególności... jak ktoś sprzedaje "ludziom z ulicy"
    towary (czyli nie może "po prostu doliczyć VAT") to aby mieć np.
    500 zł na zapłacenie ZUSu musi dodatkowo ściągnąć 110 zł żeby
    zapłacić VAT.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-11-18 12:34:25
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dlil0b$ens$2@nemesis.news.tpi.pl>,
    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > Chyba, że sprzedaje firmom-VATowcom i po prostu doliczy ten VAT, co jego
    > odbiorcom będzie latało sześćdziesiątką (odliczą sobie).

    Zgoda z zastrzeżeniami:
    1. Sprzedaje _wyłącznie_...
    2. Nawet takim odbiorcom wcale nie musi to latać.

  • 10. Data: 2005-11-18 12:38:51
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0511180054020.660@athlon>,