  • 1. Data: 2002-06-11 16:40:21
    Temat: Co mi grozi ? ZUS
    Od: "tn" <t...@p...onet.pl>

    W 2000 prowadziłem działalność gospodarczą i jednocześnie pracowałem jako
    pracownik w przedsiębiorstwie -X. W lipcu tego samego roku zawiesiłem swoją
    prywatną działalność , lecz pracowałem nadal w przedsiębiorstwie -X . W
    lipcu 2000 roku wyrejestrowałem się z ubezpieczenia (Wypełniłem druki ZWUA I
    ZWPA) zdrowotnego które płaciłem gdy prowadziłem prywatną działalność ,
    płaciłem około 80 złotych miesięcznie i zawiesiłem działalność gospodarczą.
    Problem powstał teraz gdy okazało się że osoba która prowadziła moją
    księgowość nie zawiesiła jej w ogóle !!! , otrzymałem "zaproszenie "do
    urzędu skarbowego w którym dowiedziałem się że moja działalność nie jest
    zawieszona , więc natychmiast ją zawiesiłem . Oczywiście w okresie od lipca
    2000 do dzisiaj faktycznie nic nie robiłem , będąc święcie przekonanym że
    działalność ta jest zawieszona. Mam pytanie co mi grozi ze strony ZUS-u ,
    przecież gdy nie zawiesiłem swojej działalności w urzędzie skarbowym a tylko
    się wyrejestrowałem w ZUS-ie to czy powinienem odkładać dalej składki do
    ZUS-u czy nie ?

    Jeśli tak to ile mnie to będzie kosztować , jestem już bankrutem czy jeszcze
    nie ? Proszę o wyjaśnienie i z góry bardzo dziękuję !!!!

  • 2. Data: 2002-06-11 17:20:13
    Temat: Re: Co mi grozi ? ZUS
    Od: "Konsul" <p...@p...fm>

    Wystarczy, ze wyrejestrujesz sie w urzedzie miasta lub gminy oraz zlozysz
    stosowne deklaracje w zusie. Zus do skarbony niczego nie ma.
    Bankructwo zostaw dla mnie...

  • 3. Data: 2002-06-11 21:57:09
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik tn <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae59pr$a4e$...@n...onet.pl...
> [...]
    tylko
    > się wyrejestrowałem w ZUS-ie to czy powinienem odkładać dalej składki do

    Wyrejestrowany jesteś w ZUSie więc nie ma problemu. Dla ZUSu przestałeś byc
    ubezpieczonym z tytułu DG więc nie ma obowiązku płacenia składek. ZUS nic
    nie ma w tym wypadku do US.

    WS

  • 4. Data: 2002-06-11 22:25:36
    Od: "tn" <t...@p...onet.pl>

    No dobrze a US nic nie będzie miał do tego stanu rzeczy , jeśli chodzi o to
    że nie wykazywałem żadnej aktywności gospodarczej i formalnej wobec US ?,
    jedynie składałem corocznego pita jak bym nie prowadził żadnej działalności
    ?
    ., chociaż faktycznie nic nie działałem jako "działalność gosp.".

    Jeśli mi się to upiecze to chyba się upiję ze szczęścia ;-)) , a miałem już
    pełną zbroję ;-)) .
    Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:ae5rrk$pkp$1@sunsite.icm.edu.pl...

  • 5. Data: 2002-06-12 12:36:49
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik tn <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae5t7h$ovm$...@n...onet.pl...
> [...]
    > że nie wykazywałem żadnej aktywności gospodarczej i formalnej wobec US ?,
    > jedynie składałem corocznego pita jak bym nie prowadził żadnej

    A nie napisałes czy byłeś VAtowcem czy nie. Jeżeli nie jest zgłoszone
    zawieszenie DG to powinno się składać druk VAT-7 co miesiąc z zerami. Jezeli
    składałeś PIT 5 to tez powinno się go dalej składać.

    > ., chociaż faktycznie nic nie działałem jako "działalność gosp.".
    >
    > Jeśli mi się to upiecze to chyba się upiję ze szczęścia ;-)) , a miałem
    już
    > pełną zbroję ;-)) .

    To nie wiadomo jak podejdą do tego urzędnicy. Jeżeli faktycznie DG nie była
    prowadzona to mogą dać karę za niezłożenie powiadomienia o zawieszeniu. Albo
    mogą nic nie zrobić. Dużo zależy od urzędnika.

    > Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

    np
    WS

  • 6. Data: 2002-06-12 19:56:25
    Od: "Konsul" <p...@p...fm>

    Bzdura...
    Jakis czas temu czytalem na Onecie (nie potrafie teraz tego znalezc) o
    wyroku NSA, ktory jednoznacznie twierdzi, ze urzednik nakazujacy skladac
    zerowe deklaracje lamie prawo ! Nie trzeba skladac deklaracji z samymi
    kulkami ale za to trzeba urzednikowi to umiejetnie wytlumaczyc, a to juz
    najwiekszy problem. Nie mniej jednak poszukam tego zapisu i dam linka.
    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2002-06-12 20:06:58
    Od: "tn" <t...@p...onet.pl>

    Czekam z niecierpliwością .
    Z góry dzięki .

  • 8. Data: 2002-06-13 10:13:17
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik tn <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ae89g1$e6p$...@n...onet.pl...
    > Czekam z niecierpliwością .
    > Z góry dzięki .

    Ja też ;)
    Jeżeli chodzi o VAt-7
    JAk chodzi o PIT-5 to nie ma tam zer tylko kwoty z poprzednich miesięcy więc
    jego na pewno trzeba składać. Dopiero od nowego roku będzie zerowy.
    WS