  • 1. Data: 2009-03-09 11:31:11
    Temat: Co jest TH?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Ponieważ dopiero niedawno zacząłem handel towarami,
    nie "czuję bluesa" w kilku kwestiach, odnośnie tego
    co tej a co nie jest TH i jak księgować niektóre operacje:

    1) Koperty/znaczki w których wysyłam towar - obstawiam że
    to nie jest TH, więc kol 13 KPiR
    2) Ulotka z podziękowaniem za zakup, wkładana do koperty z wysyłanym towarem,
    drukowana na papierze który mam w kol. 13, tonerem który jest w kol. 13
    - obstawiam że nic tutaj nie trzeba przerzucać do kol. 10
    3) Instrukcja do towaru, wysyłana razem z towarem - drukowana we własnym
    zakresie na papierze i tonerem o których mowa w pkt 2. W momencie gdy dostaję
    zamówienie drukuję tą instrukcję i staje się ona integralną częścią TH,
    więc papier i toner powinny być chyba w dacie wydruku przeksięgowane do kol 10,
    ale o ile jestem w stanie wycenić jedną kartkę, o tyle toner nie wiem jak wycenić
    - podzielić jego cenę przez nominalną wydajność?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 2. Data: 2009-03-09 11:46:09
    Temat: Re: Co jest TH?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Tomek wrote:
> [...]
    > ale o ile jestem w stanie wycenić jedną kartkę, o tyle toner nie wiem jak wycenić
    > - podzielić jego cenę przez nominalną wydajność?

    Czy Ty aby nie przesadzasz z tym przeksięgowywaniem toneru? ;-)

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-03-09 11:49:41
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-03-2009 o 12:46:09 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Czy Ty aby nie przesadzasz z tym przeksięgowywaniem toneru? ;-)

    :-) Mam nadzieję, tyle że niezaksięgowanie chocby 1 gr w kol. 10
    powoduje nierzetelność KPiR. Gdyby nie to to bym olał sprawę.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-03-09 11:53:08
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > do kol 10, ale o ile jestem w stanie wycenić jedną kartkę, o tyle
    > toner nie wiem jak wycenić - podzielić jego cenę przez nominalną

    Zaraz, zaraz a co z prądem zużytym do druku?
    Jak będziesz sobie takie kłody walił pod nogi, to zamiast
    zarabiać będziesz liczył ile sznurka czy tasmy przypadło na paczkę.
    A te wszyskie dodatki masz tak ewidencjonować, żeby wszystko było
    zgodnie z przepisami, ale żeby nikt oprócz Ciebie lub bez Twojej pomocy nie
    był wstanie ustalić
    co się do czego zużyło i pamiętaj, że nigdy nic nie ma w fimie, wszystko
    jest zawsze juz zużyte ;-).

  • 5. Data: 2009-03-09 12:02:36
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-03-2009 o 12:53:08 cef <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > był wstanie ustalić
    > co się do czego zużyło i pamiętaj, że nigdy nic nie ma w fimie, wszystko

    :-)

    No to dobrze - mam auckję allegro na której jak wół jest ta instrukcja
    (i tego nie zmienią bo to jest jeden z ważniejszych elementów)
    - więc każda kontrola może do tego dotrzeć.

    No więc skoro ta instrukcja to TH, to powinna być w kol. 10,
    a nie jest. Jak to rozwiązać?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-03-09 12:42:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomek wrote:

> [...]
    > - więc każda kontrola może do tego dotrzeć.
    >
    > No więc skoro ta instrukcja to TH, to powinna być w kol. 10,

    W ogóle się nie przejmować.
    Zjeść drugie śniadanie i już.

  • 7. Data: 2009-03-09 13:01:27
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-03-2009 o 13:42:32 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > W ogóle się nie przejmować.
    > Zjeść drugie śniadanie i już.

    Dobra, poszło jabłko, dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-03-09 13:06:05
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 09-03-2009 o 12:31:11 Tomek <t...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > co tej a co nie jest TH i jak księgować niektóre operacje:
    >
    > 1) Koperty/znaczki w których wysyłam towar - obstawiam że

    A z 1 mam rację ?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek