  • 1. Data: 2004-11-05 05:54:23
    Temat: "Chodź, podaruj mi przyszłość..." (darowizny?)
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witam,

    pewnie źle dobrałem tytuł, bo mnie zaraz ktoś weźmie za spamera, ale
    trudno -- pytanie jest następujące:

    * Jakie korzyści może mieć dane przedsiębiorstwo ze sponsorowania szkół? Z
    dania kasy, z dania sprzętu itp.

    Chodzi o to, że jestem związany ze szkolnictwem i chciałbym namawiać różne
    przedsiębiorstwa do wrzucenia czegoś miłego biednym szkołom. I byłoby
    korzystnie mieć Kartę Przetargową w postaci ,,jak nam dasz, to zyskasz...''

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2004-11-05 06:51:18
    Temat: Re: darowizny osób prawnych
    Od: Piotr<5...@o...pl>

    Ja również przyłączę się do wątku.
    Gdzie można znaleźć stawki podatku
    od kwot, rzeczy darowanych instytucjom i osobom fizycznym?
    Czy jest różnica w stawce zależy komu sie daje?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2004-11-05 09:27:21
    Temat: Re: "Chodź, podaruj mi przyszłość..." (darowizny?)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Nov 2004, Tristan Alder wrote:
    >+ pewnie źle dobrałem tytuł, bo mnie zaraz ktoś weźmie za spamera

    ...za spamera to może nie... :]
    Ale u mnie wygląda jakby po zakodowaniu w ISO-8859-2 został DODATKOWO
    zakodowany w Q-P. Połowa to "=?", "=2E", "=3F" i podobne 'kfatki'....

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-11-05 09:35:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Nov 2004, Piotr wrote:
    >+ Gdzie można znaleźć stawki podatku
    >+ od kwot, rzeczy darowanych instytucjom

    Nie wiem... może to są "normalne przychody"... ?
    Tak na rozum... :)

    >+ i osobom fizycznym?

    Art. 1.1) 1. Podatkowi od spadków i darowizn, zwanemu dalej "podatkiem",
    podlega nabycie przez osoby fizyczne własności rzeczy znajdujących się na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej lub praw majątkowych wykonywanych na
    terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, tytułem:
    1) spadku;
    2) darowizny;
    3) zasiedzenia;
    [...]

    Wychodzi na to że nie jest ważne kto daje.

    >+ Czy jest różnica w stawce zależy komu sie daje?

    Biorąc pod uwagę że instytucja nie kwalifikuje się zazwyczaj na
    "bliską rodzinę" :) to pewnikiem zawsze będzie III grupa...

    Ja to się zastanawiam czy taka "darowizna instytucji na rzecz OF"
    nie będzie zazwyczaj stać w sprzeczności z innymi przepisami ?
    Jakaś "niegospodarność", "działanie na szkodę" czy inne takie...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-11-05 09:52:32
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/5/2004 6:54 AM, Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > * Jakie korzyści może mieć dane przedsiębiorstwo ze sponsorowania szkół? Z
    > dania kasy, z dania sprzętu itp.

    Przy spełnieniu pewnych warunków firma może odpisać darowiznę od
    podstawy opodatkowania w wysokości do 10% dochodu. Co do osób fizycznych
    to nie wiem.

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2004-11-05 12:49:28
    Od: Radoslaw P. <r...@a...net.pl>

    Fri, 5 Nov 2004 10:27:21 +0100, w <Pine.WNT.4.61.0411051023470.1432@athlon>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

    > ...za spamera to może nie... :]
    > Ale u mnie wygląda jakby po zakodowaniu w ISO-8859-2 został DODATKOWO
    > zakodowany w Q-P. Połowa to "=?", "=2E", "=3F" i podobne 'kfatki'....

    Tak właśnie powinien być kodowany tytuł.

  • 7. Data: 2004-11-06 06:07:03
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 5. listopada 2004 10:27 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Gotfryd Smolik news:

    > ...za spamera to może nie... :]
    > Ale u mnie wygląda jakby po zakodowaniu w ISO-8859-2 został DODATKOWO
    > zakodowany w Q-P.

    Bowiem to dwa kodowania z innych dziedzin i jest to jak najbardziej właściwe

    > Połowa to "=?", "=2E", "=3F" i podobne 'kfatki'....

    Zgłoś błąd autorom Twojego czytnika.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Z uwagi na skrajne lamerstwo adminów gazeta.pl, nie jestem w stanie
    korespondować z posiadaczami konta tamże.

  • 8. Data: 2004-11-06 09:21:12
    Temat: Re: darowizny
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Bardziej praktycznie może ktoś wie.
    Wiadomo że wiele osób prawnych wspiera, gdyż może na tym
    podatkowo także zyskać.
    Zna ktoś odpowiedzi na poniższe, ew. z numerami Dz.U.

    1. Firma daruje X zł osobie fizycznej? Może? Jaki podatek płaci?
    2. Firma daruje X zł fundacji/stowarzyszeniu? Jaki podatek płaci?
    3. Firma daruje X zł na rzecz Kościoła? Jaki podatek płaci?
    4. Firma sponsoruje jakąś placówkę, powiedzmy Kółko Informatyczne
    przy szkole? Może? Jaki podatek płaci?
    5. Firma funduje jakieś stypendia? Jaki podatek płaci?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2004-11-19 17:53:36
    Od: "Paulina Lotys" <1...@w...de>

> [...]

    > przedsiębiorstwa do wrzucenia czegoś miłego biednym szkołom. I byłoby
    > korzystnie mieć Kartę Przetargową w postaci ,,jak nam dasz, to

    Witam, pierwszy raz w grupie,

    i od razu dolaczam sie do pytania.Jak to jest z zagranica? Pracuje w
    niemieckiej organizacji pozytku publicznego (wydaje mi sie, ze tak tlumaczy
    sie 'gemeinnutzige Verein'). Obecnie prowadze kampanie fundraisingowa, ktora
    chcialabym rozszerzyc na terytorium Polski (mieszkam w poblizu granicy). Na
    jakich warunkach polska firma moglaby udzielic mojej organizacji dotacji?
    Czy to w ogole mozliwe? Jakie korzysci dla firmy plynelyby z tego? Czy
    byloby to traktowane jak dotacja dla polskiej organizacji?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Paulina Lotys