  • 1. Data: 2006-02-20 15:47:42
    Temat: Chce sie upewnic: przy eksporcie uslug nie potrzeba VAT UE, prawda?
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    Mam przyznany VAT UE, ale wystawiajac fakture VAT dla kontrahenta z UE na
    usluge tlumaczenia, ktora wg przepisow wykonywana jest na JEGO terytorium,
    moge poslugiwac sie zwyklym NIP-em, bez przedrostka PL, prawda?

  • 2. Data: 2006-02-20 15:52:26
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

    Użytkownik "Roman" <R...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Mam przyznany VAT UE, ale wystawiajac fakture VAT dla kontrahenta z UE na
    > usluge tlumaczenia, ktora wg przepisow wykonywana jest na JEGO terytorium,
    > moge poslugiwac sie zwyklym NIP-em, bez przedrostka PL, prawda?

    A w jakim celu chcesz to zrobić?

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-02-20 16:02:33
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    > A w jakim celu chcesz to zrobić?

    Nie rozumiem. Muszę wystawić fakturę. W przepisach znalazłem, że VAT-em UE
    mam się posługiwać przy eksporcie i imporcie towarów, oraz przy imporcie
    usług. O "eksporcie usług", rozumianym jako wykonywanie usług na terytorium
    innego niż Polska państwa UE nie znalazłem ani słowa. Dlatego zakładam, że
    na fakturze piszę swój zwykły NIP oraz VAT UE nabywcy.

  • 4. Data: 2006-02-20 16:04:59
    Od: "vertret" <vertret@@@op.pl>

> [...]
    > innego niż Polska państwa UE nie znalazłem ani słowa. Dlatego zakładam, że
    > na fakturze piszę swój zwykły NIP oraz VAT UE nabywcy.

    Jesteś polskim podmiotem gosp., więc albo bez VAT, albo polski VAT.

    --
    vertret

  • 5. Data: 2006-02-20 16:12:33
    Od: t <a...@g...pl>

    Roman wrote:
    > Mam przyznany VAT UE, ale wystawiajac fakture VAT dla kontrahenta z UE na
    > usluge tlumaczenia, ktora wg przepisow wykonywana jest na JEGO terytorium,
    > moge poslugiwac sie zwyklym NIP-em, bez przedrostka PL, prawda?

    Dokladnie tak, i do tego faktury bez VAT( "stawka" NP)

  • 6. Data: 2006-02-20 16:23:36
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    > Dokladnie tak, i do tego faktury bez VAT( "stawka" NP)

    Dzięki. Co do stawki to ja w ogóle nie daję takiej rubryki, tylko piszę
    "kwota do zapłaty", a na dole, że VAT zapłaci u siebie nabywca (i podaję
    art. ustawy). Tak też jest OK, prawda?

  • 7. Data: 2006-02-20 17:20:46
    Od: t <a...@g...pl>

    Roman wrote:

    > Dzi?ki. Co do stawki to ja w og?le nie daj? takiej rubryki, tylko pisz?
    > "kwota do zap?aty", a na dole, ?e VAT zap?aci u siebie nabywca (i podaj?
    > art. ustawy). Tak te? jest OK, prawda?

    Ja daje kwote netto, reszte rubryk zostawiam wolne, stawka NP.
    Wg mojego zrodla zblizonego do skarbowki oraz wg tego co mozna wyczytac
    w rozporzadzeniu ministra finansow wazne jest zeby byla kwota netto
    i adnotacja ze podatek placi nabywca.
    Generalnie kazdy robi po swojemu.