  • 1. Data: 2006-09-21 05:29:17
    Temat: Chcę kupić nieruchomość mojego dłuznika sprzedawaną przez komornika.
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Witam.
    Mój dłuznik nie spłacił zdłuzenia pieniężnego wobec mnie ,
    komornik zajął nieruchomość mojego dłuznika.
    Prawdopodobnie niedługo nieruchomość mojego dłuznika
    zostanie wystawiona na sprzedaż. Wobec powstałej sytuacji
    dłuznik bedzie zlicytowany.
    Będąc jedynym wierzycielem mojego dłuznika , pragnę wziąśc udział
    w licytacji nieruchomości i za wysokość pieniężnego zadłużenia
    zakupić nieruchomość od dłuznika podczas licytacji.

    Bardzo proszę o udzielenie wyczerpującej infrormacji .

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-09-21 17:57:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Sep 2006, Bogdan wrote:
    [...ciach...]

    Primo - nie wiemy o jaki podatek pytasz ;) (NTG - grupa .prawo jest
    osobno)
    Niemniej secundo - nie widać pytania.
    Przedstawiłeś opis - i rozumiem że poddajesz pod dyskusję?
    No dobra, na razie nie widać co jest dyskusyjne :)

    > Będąc jedynym wierzycielem mojego dłuznika , pragnę wziąśc udział
    > w licytacji nieruchomości

    ...chyba nie ma przeciwwskazań...

    > i za wysokość pieniężnego zadłużenia

    A na to chyba nikt nie ma wpływu.
    Znaczy IMO możliwe jest że:
    - nie bedzie innych chętnych, albo ceny będą na tyle niskie że
    *mimo* iż cena będzie *mniejsza* da się kupić - i *jeszcze*
    mieć trochę wierzytelności u dłużnika (to w jego interesie
    leży, żeby rozreklamować sprzedaż!)
    - będzie tylu chętnych i za taką cenę, że albo przepłacisz
    żeby koniecznie dostać nieruchomosć (i nadwyżkę oddadzą
    dłużnikowi, słusznie zresztą - bo dlaczego miałbyś się
    jego kosztem wzbogacać), albo kupi kto inny i dostaniesz
    "co cesarkie" (a resztę dłużnik jak poprzednio)
    - są jakieś "haki" o które pytasz a których np. ja nie kojarzę,
    ale to chyba jednak lepiej na .prawo niż .podatki!

    Oczywiście dłużnik dostanie mniej o wynagrodzenie komornika,
    bo on z czegoś też chce żyć :)

    pzdr, Gotfryd