  • 1. Data: 2005-12-11 14:19:20
    Temat: Bony prywatyzacyjne jako nagroda
    Od: AndrzejM<a...@p...pl>

    Bonusy prywatyzacyjne jako nagroda
    Autor: ~AndrzejM 2005-12-11 15:11:47

    Mój rodzony brat pracuje w spółce z.oo. która to firma ma się teraz
    prywatyzować/wykupuje firma ukraińska/ i w związku z tym wszyscy pracownicy
    mają uzyskać jako nagrody tzw.bonusy prywatyzacyjne.Podobno Zarząd Spółki
    zwrócił się do Ministerstwa Finansów o interpretację,jaką stawką podatku
    dochodowego takie bonusy mają być objęte-a inaczej ile podatku muszą z tych
    bonusów pracownicy odprowadzić w rocznych zeznaniach.I ponoć z Ministerstwa
    otrzymali odpowiedż,że bonusy jako nagrody muszą być objęte stawką podatku
    dochodowego od 7 do 10% /?-skąd takie stawki/.Przewertowałem ustawę o
    podatku dochodowym od osób fizycznych i nic na ten temat nie znalazłem.Jeżeli te
    bonusy traktowac jako kapitały pieniężne lub zgodnie z art.30a pkt.1 podpunkt4
    traktować jako udziały w zyskach osób prawnych to przecież 19%.Może ktoś
    takowe bonusy otrzymywał ze swojej firmy?Pozdrowionka

    -> http://usenet.pomocprawna.info