  • 1. Data: 2008-04-17 18:40:32
    Temat: Auto (stare!) jako Ś.T. Jaka wartość początkowa?
    Od: "Scobowski" <scobiki_tego_nema@_itego_icpnet.pl>

    Miałem sobie stare auto, jeździłem nim 2 lata. Po 2 latach eksploatacji
    stwierdziłem, że skoro jest stare i trzeba inwestować w utrzymanie stanu
    technicznego, to korzystnie by było wrzucić sobie takiego "w amortyzację" -
    niech będzie środkiem "trwałym" ;-)
    Skąd wezmę kwotę, od jakiej wyliczę pierwszy odpis amortyzacyjny?
    pzdr

    Scobowski

  • 2. Data: 2008-04-17 18:51:17
    Temat: Re: Auto (stare!) jako Ś.T. Jaka wartość początkowa?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Scobowski wrote:
    > Skąd wezmę kwotę, od jakiej wyliczę pierwszy odpis amortyzacyjny?

    Było wielokrotnie - PDOF art 22g

    Piotrek

  • 3. Data: 2008-04-17 19:03:29
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > amortyzację" - niech będzie środkiem "trwałym" ;-)
    > Skąd wezmę kwotę, od jakiej wyliczę pierwszy odpis amortyzacyjny?

    Z umowy darowizny, sprzedaży, faktury VAT itd. W ostateczności, jesli
    NAPRAWDĘ nie masz możliwosci ustalić prawdziwej ceny ceny nabycia (a myślę
    że jesteś w stanie), to własna wycena wg wymogów opisanych w ustawie. W
    przypadku starych aut korzystniej jest mieć papier - zazwyczaj wartośćtam
    jest wyższa niż aktualna :)

    Pamiętaj też, że auto w chwili wprowadzenia do EŚT powinno być sprawne i
    zdatne do użytku. Jego wpisanie i zaraz wrzucanie w koszty wydatków
    zwiazanych z remontem mogą (ale nie muszą) być zakwestionowane przez US.

  • 4. Data: 2008-04-17 19:31:29
    Od: "Scobowski" <scobiki_tego_nema@_itego_icpnet.pl>

    ok, 22g .. Gdybym potrafił - jak Piotrek zacytowac artykuł, nie pytałbym na
    grupie, nie? Gdybym potrafił przebrnąć ze zrozumieniem prze ustawę - też
    pewnie bym nie pytał ;-)
    22G.:: cena nabycia - to cena nabycia (cena z umowy _2 lata przed
    wprowadzeniem do ewidencji_ ) ?
    czy może art22g.8 - wezmę sobie wycenię? (eurotax? giełdy?) czy może mam
    płacić biegłemu (22g.9?)

  • 5. Data: 2008-04-17 21:27:10
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Scobowski wrote:
    > 22G.:: cena nabycia - to cena nabycia (cena z umowy _2 lata przed
    > wprowadzeniem do ewidencji_ ) ?

    Jesli masz umowę to tak. Może być nawet 20 lat przed wprowadzeniem do
    ewidencji - liczy się cena nabycia.

    Piotrek

  • 6. Data: 2008-04-18 07:02:25
    Od: "scobowski" <scob_anty@spam_icpnet.pl>

    ok, to mnie zaspokaja.
    dzięki

  • 7. Data: 2008-04-18 07:15:12
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    Dnia 18.04.2008 scobowski <scob_anty@spam_icpnet.pl> napisał/a:

    > ok, to mnie zaspokaja.

    Małe masz wymagania... ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2008-04-18 22:11:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Apr 2008, Scobowski wrote:

    > czy może art22g.8 - wezmę sobie wycenię? (eurotax? giełdy?)

    Sprawdź obecność magicznego słowa "jeśli" :) (w przepisie).
    Oczywiście, jak z zaniżenia wartości wyniknie jedynie zawyżenie podatku,
    to PRAWDOPODOBNIE nikt się nie przyczepi.
    Ba, jest szansa, że taki numer (zastosowanie wyceny) ujdzie na sucho
    nawet niektórym z magików, którzy pisywali na grupę z pełnym przekonaniem
    co do słuszności, kiedy miała miejsce operacja odwrotna (samochód,
    z wykazaną wartością nabycia "grosze" plus takież grosze akcyzy, :>
    a wyceniony na potrzeby ubezpieczenia dość wysoko).
    Ale obowiązują przepisy ustawy, a te widzisz.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-04-19 12:05:15
    Od: "Scobowski" <scobiki_tego_nema@_itego_icpnet.pl>

    I na koniec zawsze przyjdzie Gotfryd i zamiesza...thx anyway :-)

    Doprecyzuję się, może komuś się jeszcze będzie chciało czytac:
    nie jest dla mnie absolutnie wazne JAKA ta wartośc w cyferkach wyjdzie (na
    oko +-10Kzł) - kosztów mam aż za-dość (działalność od niedawna, deficytowa
    jak dotąd) - ale bardzo lubie grucha (charakterystyczne auto, ale ma swoje
    lata) dlategoi chcę sobie domowy budżet odciążyć i płacić mniej za ew.
    części czy eksploatację (oponki, oleje, pierdołki które lubię zmienić
    częściej, niż tego wymaga technika).
    Ważne natomiast jest dla mnie zrobienie tego wszystkiego prawidłowo, żeby mi
    się urząd nie czepiał. Na zakup mam "Faktura-Marża" na wartość, za jaką
    kupiłem samochód. Nada się? A jeśli przed wprowadzeniem zrobiłem kapitalny
    remont silnika, i założyłęm instalację gazową wartą +-50% wartości auta - o
    ile podwyższyć cenę nabycia? Doliczyć wartości z rachunków za to (jeszcze na
    os. fizyczną)? Czy jednak najbezpieczniej wziąć sobie Ryśka z PZMotu żeby mi
    podbił wycenkę?

    2: Wyczytałem, że jeśli rzecz była używana więcej jak pół roku (nawet przed
    zakupem przeze mnie, nawet nie w d.g.) zanim stała się u mnie ś.t. - mogę
    zastosować indywidualną stawkę amortyzacyjną, ale nie na dłużej jak 30
    miesięcy..
    Jak zadziałać odwrotnie (jak wyzej - mam dość kosztów): amortyzować jak
    najdłużej?

    pzdr.
    Scob

  • 10. Data: 2008-04-19 12:59:13
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Scobowski" <scobiki_tego_nema@_itego_icpnet.pl> napisał w
    wiadomości news:fucn5r$1rug$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
    > lata) dlategoi chcę sobie domowy budżet odciążyć i płacić mniej za ew.
    > części czy eksploatację (oponki, oleje, pierdołki które lubię zmienić

    Niby ma znaczenie czy będziesz za to płacił z lewej kieszeni czy z prawej?
    Jeśli nie o koszty chodzi, to wrzucanie tego do działalności jest kompletnie
    bezsensowne.