  • 1. Data: 2011-06-02 17:44:46
    Temat: Anulowanie faktury
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    25 maja wystawiłem fakturę za sprzedaż i usługę i wysłałem ją do
    klienta. Wystawiałem na podstawie moich notatek, w których miałem 20
    maja zakończenie działań. Niestety okazało się, że to była literówka i
    że zakończenie było 2 maja i że wtedy grzecznie wystawiłem fakturę.
    Klient otrzymał więc 2 faktury za to samo i oczywiście nie zamierza
    płacić za drugą. Czy można to jakoś odkręcić? Bo pojawiały się tu
    opinie, że usług nie można korektą, bo usługi przecie nie można oddać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2011-06-02 19:18:41
    Temat: Re: Anulowanie faktury
    Od: BartekK <s...@N...org>

> [...]
    > płacić za drugą. Czy można to jakoś odkręcić? Bo pojawiały się tu
    > opinie, że usług nie można korektą, bo usługi przecie nie można oddać.
    Usługi oddać nie można, ale tutaj usługi nie było, więc korekta jest jak
    najbardziej możliwa.
    Jakbyś popełnił błąd wystawiając fakturę "kafelkowanie 20m^2 2000 zł" a
    miało być "kafelkowanie 2m^2 200zł" - to miałbyś wątpliwości z
    wystawieniem korekty?

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2011-06-02 19:59:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.06.2011 21:18, BartekK pisze:
> [...]
    > Jakbyś popełnił błąd wystawiając fakturę "kafelkowanie 20m^2 2000 zł" a
    > miało być "kafelkowanie 2m^2 200zł" - to miałbyś wątpliwości z

    No tylko pytanie, czy jakaś kontrola nie uzna radośnie, że były dwie
    usługi, jedna w 2 maja, a druga 20 maja.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2011-06-02 20:04:53
    Od: "MM" <m...@o...fiki-miki.pl>

> [...]
    > płacić za drugą. Czy można to jakoś odkręcić? Bo pojawiały się tu
    > opinie, że usług nie można korektą, bo usługi przecie nie można oddać.

    Błędnie wystawioną fakturę (jeżeli klient zwróci ci oryginał) zawsze można
    anulować...

    --
    MM

  • 5. Data: 2011-06-02 21:51:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/2/2011 3:04 PM, MM wrote:
    > Błędnie wystawioną fakturę (jeżeli klient zwróci ci oryginał) zawsze można
    > anulować...

    to uważaj, żeby klient potem o duplikat nie poprosił.

  • 6. Data: 2011-06-02 22:02:48
    Od: "MM" <m...@o...fiki-miki.pl>

    > to uważaj, żeby klient potem o duplikat nie poprosił.

    Jeśli masz oryginał i kopie, i opisany powód anulowania?
    Nigdy nie anulowałeś wystawionych dokumentów?

    --
    MM

  • 7. Data: 2011-06-02 22:55:32
    Od: <s...@a...pl>

    > Jeśli masz oryginał i kopie, i opisany powód anulowania?
    > Nigdy nie anulowałeś wystawionych dokumentów?

    Zgodnie z wyrokami sądów (przepisy tego tematu nie podejmują) anulować można
    fakturę nie wprowadzoną do "obrotu". Ta już została wprowadzona. Z
    anulowania więc nici.

    Poza tym o jakim oryginale i jakiej kopii mowa? Chyba o egzemplarzu :) 20
    maja br. to już kilka miesięcy jak obowiązuje nowe rozporządzenie w sprawie
    wystawiania faktur.

  • 8. Data: 2011-06-02 23:06:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/2/2011 5:02 PM, MM wrote:
    > Użytkownik "witek"<w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Jeśli masz oryginał i kopie, i opisany powód anulowania?
    > Nigdy nie anulowałeś wystawionych dokumentów?

    Na pewno nie te wręczone klientowi.
    Powiedz mi co to jest oryginał a co kopia w przypadku chocby faktury
    wygenerowanej w PDF? Moge sobie tysiąc oryginałów wydrukować i jeden ci
    oddac.

  • 9. Data: 2011-06-03 05:17:23
    Od: "MM" <m...@o...fiki-miki.pl>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Poza tym o jakim oryginale i jakiej kopii mowa? Chyba o egzemplarzu :) 20
    > maja br. to już kilka miesięcy jak obowiązuje nowe rozporządzenie w
    Obcięłaś część poprzednich postów i przez to zmienia się kontekst całości!

    W takim podejściu to Przemysław ma przechlapane.
    Klient zapewne już złożył doniesienie do prokuratury o wyłudzenie podwójnej
    zapłaty... Z wyroku sądu dowiemy się ile dostanie za "wprowadzenie do
    obrotu". ;-)
    // usunąć
    Oj Facet chciał porady, a tu straszą go sądami....
    // koniec usunąć

    Do twórcy wątku: Zawsze można wystawić Fakturę korygującą VAT
    Jak sama nazwa wskazuje, koryguje ona podatek od towarów i usług,
    a nie nie ma nic wspólnego ze zwrotem czy też nie, towaru, usług czy
    też czego innego.

    --
    MM

  • 10. Data: 2011-06-03 05:34:16
    Od: "MM" <m...@o...fiki-miki.pl>

    > Na pewno nie te wręczone klientowi.

    och... przecież tu chodziło o "polubowne" załatwienie sprawy.
    Przecież jak wręczył to może poprosić o "odwręczenie"
    Ale jak idzie na wojnę z klientem, to ma przerąbane!
    Korekty wystawić też nie może... więc zapene sprawa o wyłudzenie
    już w prokuraturze... A jeszcze trzeba zapłacić podwójny VAT i podatek 8-)

    > Powiedz mi co to jest oryginał a co kopia w przypadku chocby faktury
    > wygenerowanej w PDF? Moge sobie tysiąc oryginałów wydrukować i jeden ci
    > oddac.

    Czy twórca wątku pisał coś o PDF-ie ?
    Hi też mogę sobie wygenerować dowolną ilość "faktur" w PDF i na papierze
    z dowolnych "firm" i od dowolnych osób...
    Tysiąc, dwa tysiące, milion i co... oznacza to że do wszystkich tych
    "wystawców"
    mam jakiekolwiek zobowiązania?

    --
    MM