  • 1. Data: 2005-10-31 17:16:13
    Temat: Amortyzacja środków trwałych
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    W jaki sposób wyliczać stawki amortyzacyjna na środki trwałe (urzązenia
    biurowe, narzędzia, wyposażenie)? Gdzie tego szukać? googlam i googlam i
    ciemny żem jak tabaka w rogu :( Pomożecie??

    POstroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2005-11-01 07:13:58
    Temat: Re: Amortyzacja środków trwałych
    Od: "jarmulowicz krzysztof" <j...@p...fm>

    No chlopie wez se ustawe UoPDOF i tam masz jak byk napisane.
    Albo kup se KST w wiekszosci sklepow to masz koszt 20 pln a potem se usawe
    poczytaj i juz.

  • 3. Data: 2005-11-01 17:11:05
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > No chlopie wez se ustawe UoPDOF i tam masz jak byk napisane.
    > Albo kup se KST w wiekszosci sklepow to masz koszt 20 pln a potem se usawe
    > poczytaj i juz.

    No jasne !!! może mi powiesz gdzie jest w ustawie (ups..w załączniku)
    napisane telefax pod jaki numer KŚT podciągnąć? Czy do grupy 6.. czy 8..
    skoro to takie proste.....

  • 4. Data: 2005-11-01 20:27:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik DaNsOuNd <d...@a...pl>
    w wiadomości <news:dk87kj$nih$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    > No jasne !!! może mi powiesz gdzie jest w ustawie (ups..w załączniku)
    > napisane telefax pod jaki numer KŚT podciągnąć? Czy do grupy 6.. czy 8..
    > skoro to takie proste.....

    Proste jak fax -- 6(26) ;) Tylko musisz udowodnić, że to urządzenie
    telefoniczne :O

    Tylko ten fax to jakiś drogi... i pewnie byś chciał szybciej niż..., ale to
    najlepiej w styczniu te 90% w koszty wpisać, bo potem to proporcjonalnie do
    pełnych miesięcy pozostałych do końca roku...

    HTH

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2005-11-02 08:38:28
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 11/1/2005 8:13 AM, Użytkownik jarmulowicz krzysztof napisał:

    > Albo kup se KST w wiekszosci sklepow to masz koszt 20 pln a potem se usawe
    > poczytaj i juz.

    Nie trzeba kupować, można sobie ściągnąć KST z opisem ze stron GUSu.

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2005-11-02 14:29:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 1 Nov 2005, jarmulowicz krzysztof wrote:

    > Albo kup se KST w wiekszosci sklepow to masz koszt 20 pln

    ...skoro już korzysta z internetu...
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=klasyfikacja+%C5
    %9Brodk%C3%B3w+trwa%C5%82ych
    ...to może taniej wyjdzie :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-11-02 19:23:08
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > Proste jak fax -- 6(26) ;) Tylko musisz udowodnić, że to urządzenie
    > telefoniczne :O

    heh :) łatwiej udowodnić 803-2: wyposażenie (aparaturę i sprzęt) biurowe
    służące do: powielania dokumentacji, kopiowania opracowań,
    korespondencji itp.

    no i stawka procentowa wyższa :)

    > Tylko ten fax to jakiś drogi... i pewnie byś chciał szybciej niż..., ale to
    > najlepiej w styczniu te 90% w koszty wpisać, bo potem to proporcjonalnie do
    > pełnych miesięcy pozostałych do końca roku...

    heh :) ja żółtodziób jestem więc nie qmam grypsu :-)

    Postroofki

  • 8. Data: 2005-11-05 12:18:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Nov 2005, DaNsOuNd wrote:

    > heh :) ja żółtodziób jestem więc nie qmam grypsu :-)

    ...a ja np. nie mam pewności czy poprzednik miał na myśli
    złożenie amortyzacji 'atomowej' z przyspieszoną :) (nie pasuje
    do "proporcjonalnie", bo 'atomówka' jest stała - 30% w 1.
    roku AFAIK !)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-11-05 17:59:55
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    w wiadomości <news:Pine.WNT.4.60.0511051316220.1684@athlon> wstukał:

    > ...a ja np. nie mam pewności czy poprzednik miał na myśli
    > złożenie amortyzacji 'atomowej' z przyspieszoną :) (nie pasuje
    > do "proporcjonalnie", bo 'atomówka' jest stała - 30% w 1.
    > roku AFAIK !)

    1. Odpisów amortyzacyjnych można dokonywać od wartości początkowej maszyn i
    urządzeń zaliczonych do grupy 3-6 i 8 Klasyfikacji oraz środków transportu,
    z wyjątkiem samochodów osobowych, o których mowa w art. 23 ust. 3a, w
    pierwszym podatkowym roku ich używania przy zastosowaniu stawek podanych w
    Wykazie stawek amortyzacyjnych podwyższonych, z zastrzeżeniem ust. 2, o
    współczynnik nie wyższy niż 2,0
    [...]

    4. Odpisów amortyzacyjnych można dokonywać od wartości początkowej
    fabrycznie nowych środków trwałych, zaliczonych do grup 3-6 Klasyfikacji, w
    pierwszym roku podatkowym, w którym środki te zostały wprowadzone do
    ewidencji, w wysokości 30% tej wartości.

    5. Jeżeli wysokość odpisów ustalonych zgodnie z ust. 4 byłaby niższa od
    odpisów obliczonych zgodnie z ust. 1, wówczas podatnicy mogą dokonywać
    odpisów przy zastosowaniu stawki z Wykazu stawek amortyzacyjnych
    podwyższonej o współczynnik nie wyższy niż 3,0. W tym wypadku roczną kwotę
    amortyzacji ustala się w proporcji do liczby pełnych miesięcy pozostałych do
    końca roku, od momentu wprowadzenia środków do ewidencji.

    Skąd wziąłem 30% dla faksu nie wiem, ale reszta wyliczeń sie zgadza:
    30%<60% więc mnożymy 30%*3 i wychodzi 90%, ale proporcjonalnie. 8-)

    Czy może sie mylę?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2005-11-10 22:15:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2005, 'Tom N' wrote:

    > Skąd wziąłem 30% dla faksu nie wiem, ale reszta wyliczeń sie zgadza:
    > 30%<60% więc mnożymy 30%*3 i wychodzi 90%, ale proporcjonalnie. 8-)
    >
    > Czy może sie mylę?

    Wychodzi że nie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd