  • 1. Data: 2005-12-14 07:48:06
    Temat: Allegro, ryczałt, przesyłka, US ;|
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    fut: alt.pl/allegro

    Witam,

    Chciałbym prosić o pomoc/odpowiedź na pytania związane z prowadzeniem
    DG w formie ryczałtu.
    Pewen rzeczy już dowiedziałem się w googalch, księgowych, jeszcze czeka
    mnie
    wizyta z US, dla rozwiania wątpliwości.
    Chciałbym się tuporadzić, bo wiem, że niektórzy pisali, że są na ryczałcie.

    Chodzi mi o kwestię przesyłki pocztowej. Wiem, że należy doliczać ja do
    przychodu,
    lecz mam pytanie, w jaki sposób rozwiazaliscie ten problem, chodzi o
    zapisywanie tego.

    Przykładowo: aukcja skończyła się w poniedziełek, z kwotą 30 zł. (nie wiem
    jeszcze,
    czy kupujący będzie chciał przesyłkę za 5 zł czy za 6 zł, czy odebrać na
    miejscu)
    Czy zapisujecie dzienny utarg jako 30, 35, 36 zł ?? Czy czekacie do dnia
    jak wpłynie
    kwota na konto i dopiero wtedy zapisujecie to jako dzienny utarg ?
    I ważna rzecz, czy zapisujecie ten przykładowy dzienny utarg w dniu
    sprzedaży na allegro,
    czy wpisujecie to dopiero jak spłyną pieniądze na konto i z tąże datą ?

    Druga kwestia to rachunki przy zakupie i wysyłce.
    Czy (tak mi mówiła osoba od księgowości) należy brać z poczty dokument (nie
    wiem jak
    się on nazywa) na którym jest napisane, że zostały wysłane paczki na kwote
    taka i taką?
    Mimo, że w ryczałcie koszty nic nie dają, to czy trzba mieć takie rachunki
    z poczty?

    Czy w przypadku zakupów, (zdaża się, żę są to rzeczy od osób prywatnych,
    lub takich co mi nawet paragonu nie wystawią) nie jest to problem? Czy US
    się nie przyczepi że przychód miałem
    przykładowo rzędu 3 tysiace, a rachunków, paragonów, mam na 500 zł za
    towar? Nie będę Vatovcem.

    Niestety w urzedzie się czasem dowiedzieć o wszystko cieżko, ponieważ w
    temacie handlu internetowego,
    allego, czesto są niekumaci :(, zreszta ksiegowi czasem też, sami nie
    wiedzą do końca, dla nich to
    czasem nowość.

    Proszę o pomoc/poradę, jak wy te kwestie rozwiazaliście ?

    pozdr
    Grzegorz
    ps. Ktos kto wymyśla prawo podatkowe w Polsce itp to musi być "mózg" od
    papierkologi :>

  • 2. Data: 2005-12-14 09:48:46
    Temat: Re: Allegro, ryczałt, przesyłka, US ;|
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 gru o godzinie 08:48, na pl.soc.prawo.podatki, Grzes napisał(a):

    > Chodzi mi o kwestię przesyłki pocztowej. Wiem, że należy doliczać ja do
    > przychodu,

    A od kiedy to wydatek jest ... przychodem?

    Na 'ryczałcie' nie masz tzw. 'kosztów' więc niczego nie odliczysz od
    przychodu.

    --
    Herbi
    14-12-2005 10:48:45

  • 3. Data: 2005-12-14 09:54:38
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > A od kiedy to wydatek jest ... przychodem?
    >
    > Na 'ryczałcie' nie masz tzw. 'kosztów' więc niczego nie odliczysz od

    Wiem, że nie jest i wiem, że się nie odlicza nic, lecz niestety i to
    potwierdzone
    mam przez US (i to nie jeden), tak jakoś dziwnie jest, że koszt przesyłki
    MUSZE wliczać jako przychód.
    Bezsensu, ale tak jest.

    Chodzi mi bardziej o pozostałe kwestie z mojego pytania.

    Grzegorz

  • 4. Data: 2005-12-14 10:39:19
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > potwierdzone
    > mam przez US (i to nie jeden), tak jakoś dziwnie jest, że koszt
    > przesyłki MUSZE wliczać jako przychód.

    Chyba coś nie tak.
    Może raczej zaproponowali Ci, żeby
    zapłata przez klienta za przesyłkę
    była Twoim przychodem.
    Wtedy OK.
    Ale żeby koszt przesyłki, który Ty ponosisz
    miał być przychodem?

  • 5. Data: 2005-12-14 11:03:30
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

> [...]
    > była Twoim przychodem.
    > Wtedy OK.
    > Ale żeby koszt przesyłki, który Ty ponosisz

    Może nie wyraziłem się jasno: oczywiście chodzi o to o czym Ty
    piszesz, czyli: że koszt zapłaty przez klienta za przesyłkę bym moim
    przychodem.

    pozdr
    Grzegorz
    ps. Czy ktoś mołgby pomoć w pozostałych kwestiach?

  • 6. Data: 2005-12-14 11:10:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Grzes wrote:
    > Może nie wyraziłem się jasno: oczywiście chodzi o to o czym Ty
    > piszesz, czyli: że koszt zapłaty przez klienta za przesyłkę bym moim
    > przychodem.

    Tak myślałem, ale jeśli dalej będziesz wyrażał się tak
    niejasno (patrz ostatnio: "koszt zapłaty przez klienta")
    to raczej trudno będzie o pomoc.
    Czy Ty wiesz co to jest koszt zapłaty?

  • 7. Data: 2005-12-14 11:26:46
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 14 gru o godzinie 12:10, na pl.soc.prawo.podatki, cef napisał(a):

    > Tak myślałem, ale jeśli dalej będziesz wyrażał się tak
    > niejasno (patrz ostatnio: "koszt zapłaty przez klienta")
    > to raczej trudno będzie o pomoc.
    > Czy Ty wiesz co to jest koszt zapłaty?

    1. Zakup druczka polecenia przelewu /jeżeli na gotowym druku/;
    2. Koszt wydrukowania polecenia przelewu;
    3. dojazd do banku
    4. opłata za zlecenie przelewu pobrana przez bank

    Po drodze jeszcze wieeele się znajdzie zdarzeń do pełnego zrealizowania
    zapłaty ;)

    --
    Herbi
    14-12-2005 12:25:03

  • 8. Data: 2005-12-14 11:36:50
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > Tak myślałem, ale jeśli dalej będziesz wyrażał się tak
    > niejasno (patrz ostatnio: "koszt zapłaty przez klienta")
    > to raczej trudno będzie o pomoc.
    > Czy Ty wiesz co to jest koszt zapłaty?

    Ty potrafileś zrozumieć o co im chodzi, więc myślę, że inni też.
    Nie chodzi mi o czepianie się słów, tylko pomoc.

    Poruszono temat, który akuart jest jasny.
    Czy w innych kwestaich możesz mi pomoć ?

    Grzegorz

  • 9. Data: 2005-12-14 12:45:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Grzes wrote:
    > Ty potrafileś zrozumieć o co im chodzi, więc myślę, że inni też.
    > Nie chodzi mi o czepianie się słów, tylko pomoc.

    Ja się domyśliłem, a nie zrozumiałem.

    > Poruszono temat, który akuart jest jasny.
    > Czy w innych kwestaich możesz mi pomoć ?

    Tak. Mogę Ci podpowiedzieć, że zakończenie aukcji
    nie jest równoznaczne z dokonaniem sprzedaży
    i potrzebą ewidencjonowani tego na tym etapie.
    Dlaczego więc chcesz w tym momencie decydować
    co i za ile sprzedałeś. A jak klient się rozmyśli i wogóle
    nie zapłaci, to co będziesz wywalał te wpisy z ewidencji?
    Faktycznej sprzedaży dokonuje się chyba w momencie
    przekazania towaru (dokonania wysyłki), a nie zawarcia transakcji.

    To moje prywatne zdanie: na ryczałcie się nie znam,
    a na allegro (choć mam tam konto) też nie bardzo.

  • 10. Data: 2005-12-14 13:30:29
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

> [...]
    > Faktycznej sprzedaży dokonuje się chyba w momencie
    > przekazania towaru (dokonania wysyłki), a nie zawarcia transakcji.

    Bardzo dziękuję za pomoc i przepraszam, za błędne formułowanie.
    Co do allegro i spraw związanych z DG i ryczałtem, to w urzędach
    sami nie do końca wiedzą jak to jest, a wytłumaczyć coś jest czasem
    cieżko jak ktos ie wiem na czym polega ten rodzaj handlu.

    Jutro będę pytał o szczegóły w urzędzie - mam nadzieje, że rozwieją moje
    pytania.

    Jeszcze raz dziękuję za pomoc/wskazówki.

    pozdr
    Grzegorz