  • 1. Data: 2012-01-04 21:00:39
    Temat: Allegro na celowniku Izby Skarbowej we Wrocławiu
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Ministerstwo Finansów od jakiegoś czasu ma na celowniku osoby i firmy
    sprzedające towary na aukcjach internetowych wystawianych m.in. w
    serwisie Allegro. Aby lepiej wykonywać swoje zadania w tym zakresie Izba
    Skarbowa we Wrocławiu zamieściła ogłoszenie o zamówieniu publicznym na
    dostarczenie usługi zapewniającej "dostęp do bazy danych wraz z
    narzędziem do wyszukiwania archiwalnych danych z platformy aukcyjnej
    Allegro oraz serwisów ogłoszeniowych".

    Całość tu:
    http://www.pcworld.pl/news/378990/Allegro.na.celowni
    ku.Izby.Skarbowej.we.Wroclawiu.html?utm_source=mail&
    utm_campaign=newsletter%20-%20PC%20World&utm_medium=
    Aktualnosci%20PC%20World%20(html)#utm_source=mail&ut
    m_campaign=newsletter
    - PC World&utm_medium=Aktualnosci PC World (html)

    --
    animka

  • 2. Data: 2012-01-05 21:45:10
    Od: "dobranocka" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Animka" <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > usługi zapewniającej "dostęp do bazy danych wraz z narzędziem do
    > wyszukiwania archiwalnych danych z platformy aukcyjnej Allegro oraz

    Na serwisach ogloszeniowych (anonse, tqablica.pl, gumtree) nie ma
    weryfikacji danych więc jaki dowód dadzą im te dane?

  • 3. Data: 2012-01-07 07:38:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jan 2012, dobranocka wrote:

    > Na serwisach ogloszeniowych (anonse, tqablica.pl, gumtree) nie ma
    > weryfikacji danych więc jaki dowód dadzą im te dane?

    Dowód żaden, ale potencjalny podatnik musi przecież dać jakiś
    działający namiar, aby ogłoszenie miało sens.
    10.I.2012 telefon do gościa: "ma pan jeszcze ten fortepian
    z ogłoszenia? -nie, już sprzedałem".
    Rok później wezwanie do US "jest pan świadkiem w sprawie,
    komu pan sprzedał fortepian" :P, ale to chyba mniej interesująca
    (dla US) wersja wydarzeń.
    Bardziej "a te płyty z nagraniami były nowe? -nowe -to
    prosimy o pokazanie ewidencji VAT" :>

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2012-01-07 21:14:03
    Od: "dobranocka" <d...@o...pl>

> [...]
    > (dla US) wersja wydarzeń.
    > Bardziej "a te płyty z nagraniami były nowe? -nowe -to

    Samych namiarów na nr telefonu się nie obawiam ale ciekawe czy US może
    robić tzw. prowokacje. Czyli np. pozorowany zakup wraz z odbiorem osobistym
    od sprzedawcy
    - i to jest prawdziwe zagrożenie dla szarej strefy handlu.

  • 5. Data: 2012-01-11 07:54:31
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 07.01.2012 22:14, dobranocka pisze:
> [...]
    > od sprzedawcy
    > - i to jest prawdziwe zagrożenie dla szarej strefy handlu.

    Może i pozorowany zakup miałby sens, ale...
    - czy urząd kupowałby tylko drobne rzeczy i sprzedawcy drobnicy mieliby
    kontrole, a ci którzy handlują drogimi towarami siedzieliby spokojnie?
    - czy urząd skarbowy może coś kupić, skoro teraz chyba już na wszystko
    muszą robić przetargi?
    - czy koleś, który zgromadził u siebie dużą kolekcję np. zabawek
    (samochodziki, lalki itp) bo takie miał hobby, a po latach chce to
    sprzedać (bo wydoroślał wreszcie) ma teraz odprowadzać od tego VAT,
    skoro już go opłacił przy ich zakupie?
    - można stawiać więcej pytań, ale wystarczy

    Widzę tu sporo sprzeczności, a nawet absurdy. Chociaż polski rząd
    i ministerstwa bardzo lubują się w absurdach i ze wszystkiego chcieliby
    ściągnąć podatek (po raz drugi, albo i trzeci, bo czemu by nie).
    Potworzyli tyle pułapek prawno skarbowych, że teraz strach jest na
    aukcji sprzedać "dziurawą skarpetkę", bo zwykły człowiek (tzn. taki,
    który nie jest prawnikiem i jednocześnie ekspertem podatkowym) nie wie,
    czy się w kłopoty nie wpakuje.

    Sławek

  • 6. Data: 2012-01-11 09:19:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-11 08:54, Sławek pisze:

> [...]
    > aukcji sprzedać "dziurawą skarpetkę", bo zwykły człowiek (tzn. taki,
    > który nie jest prawnikiem i jednocześnie ekspertem podatkowym) nie wie,

    Całe szczęście, że Wiosna Ludów zbliża się wielkimi krokami.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2012-01-11 14:16:43
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Całe szczęście, że Wiosna Ludów zbliża się wielkimi krokami.

    popatrz, są też inni, którzy tak samo myślą:

    "Obama podpisał The National Defense Authorization Act"

    andy_nek