  • 1. Data: 2005-12-16 06:36:15
    Temat: 50% kosztow um.o dzielo
    Od: "push.sp" <p...@g...pl>

    Witam,
    prowadze zajecia w szkole policealnej
    w oparciu o wlasny program autorski

    wczoraj na zebraniu z dyrekcja oswiadczono nam nauczycielom,
    ze naleza zmienic umowy o dzielo 50% kosztow na 20%
    poniewa urzad skarbowy odrzucil kwalifikacje tych umow jako dzielo
    autorski - rzekomo nie spelniaja kryteriow dziela autorskiego

    prowadze zajecia w innych szkolach , w tym wyzszych , i pomomo tego, ze moje
    programy autorskie sprowadzaja sie do podania tematow zajec,
    nikt nigdy nie kwestionowal 50% kosztow

    i pytanie :
    jakie to kryteria musi spelnic program, zeby byl programem autorskim
    i urzad skarbowy tego nie odrzuci

    jezeli rzeczywiscie odrzucil

    pzdr

  • 2. Data: 2005-12-16 07:29:24
    Temat: Re: 50% kosztow um.o dzielo
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    push.sp wrote:
> [...]
    > nikt nigdy nie kwestionowal 50% kosztow
    >
    > i pytanie :
    > jakie to kryteria musi spelnic program, zeby byl programem autorskim

    Musisz przekazac majatkowe prawa autorskie zleceniodawcy.
    Sam fakt ze dzielo jest autorskie(skadinad trudno zbey nie bylo)
    nie kwalifikuje tego pod 50% KUP.

  • 3. Data: 2005-12-16 08:27:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    push.sp wrote:

    > prowadze zajecia w szkole policealnej
    > w oparciu o wlasny program autorski
    >
    > wczoraj na zebraniu z dyrekcja oswiadczono nam nauczycielom,
    > ze naleza zmienic umowy o dzielo 50% kosztow na 20%

    Były już tego typu dyskusje na grupie. Opinie są różne. Dla mnie
    przekonująca okazała się ta według której nie da się prowadzić zajęć na
    umowie o dzieło. To jest co najwyżej klasyczna umowa zlecenia
    (niezależnie od tego jaki tytuł widnieje na papierze). Trzeba by to
    reozdzielić na dwie częsci:
    1. Sporządzenie programu autorskiego
    2. Prowadzenie zajęć
    Tylko p. 1 będzie umową o dzieło
    Kwestia tego jak ma być on opodatkowany (20 czy 50% kosztu) zależy od
    tego czy następuje przeniesienie praw autorskich, tak jak ci już
    napisali.
    Punkt 2 to nestety umowa zlecenie z 20% kosztami

  • 4. Data: 2005-12-16 08:43:28
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    jureq wrote:

    > Kwestia tego jak ma być on opodatkowany (20 czy 50% kosztu) zależy od
    > tego czy następuje przeniesienie praw autorskich, tak jak ci już
    > napisali.

    Witam,
    Skąd wynika taka interpretacja?
    Przychody z praw autorskich obejmują nie tylko ich sprzedaż, ale także
    udzielenie licencji na korzystanie z utworu. Wyobraźmy sobie taką
    hipotetyczną sytuację: osoba A opracowuje autorski program zajęć. Jakaś
    szkoła decyduje się na przeprowadzenie zajęć wg tego programu. Zajęcia
    prowadzi osoba B na umowę zlecenie, ale z osobą A zostaje podpisana
    umowa na jednorazowe wykorzystanie dzieła w postaci programu, czyli
    innymi słowy, zostaje udzielona licencja do praw autorskich.
    Gdzie tkwi błąd w moim rozumowaniu i
    co stoi na przeszkodzie, aby A i B to były te same osoby?
    Oczywiście nie będzie tu umowy o dzieło, lecz dwie odrębne umowy -
    licencyjna i zlecenie.
    Pozdrawiam
    @

  • 5. Data: 2005-12-16 08:51:45
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ajt wrote:

    > Skąd wynika taka interpretacja?
    > Przychody z praw autorskich obejmują nie tylko ich sprzedaż, ale także
    > udzielenie licencji na korzystanie z utworu.

    A więc licencja przenosi prawa autorskie. Być może ich częśc, być może
    na jakichś warunkach. Nikt nie twierdzi, że musi chodzić o bezwarunkowe
    przeniesienie wszystkich praw autorskich.

  • 6. Data: 2005-12-17 16:12:14
    Od: "push.sp" <p...@g...pl>

    Witam,

    moze uscisle co zawiera dotychczasowa umowa:
    "
    parg.1.1. wykonawca zobowiazuje sie na zlecenie zamawiajacego do wykonania
    dziela w postaci autorskiego konspektu zajec z (nazwa przedmiotu)
    oraz przeprowadzenie zajec obejmujacych tematyke zawarta w w/w konspekcie,
    w terminie od( ....) do (....). W czasie wynikajacym z rozkladu zajec
    szkoleniowych obowiazujacych u zamawiajacego

    parg.6.1. wykonawca oswiadcza, ze dzielo wymienione w parg.1 umowy stanowic
    bedzie utwor w rozumieniu art.1 ustawy z dn.04-02-1994 o prawie autorskim i
    prawach pokrewnych (Dz.U. Nr 24 poz.83)
    parg.6.2.wykonawca oswiadcze, ze dzielo bedzie wynikiem jego indywidualnej
    tworczosci intelektualnej i nie bedzie naruszac praw autorskich osob
    trzecich.

    ja niezwlocznie poprosze o przedstawienie przez szkole pisam urzedu
    skarbowego z uzasadnieniem decyzji - jezeli taka rzeczywiscie istnieje.

    pzdr