-
1. Data: 2003-03-05 15:12:46
Temat: 1 certyfikat, 3 płatników
Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
Wspólnicy spółki jawnej opłacają skłądki ZUS sami za siebie (w tym
wypadku płatnikiem nie jest spółka). Czy przy elektronicznym wysyłaniu
można dotyczące ich dokumenty wysyłać korzystając z certyfikatu spółki,
czy też trzeba zdobywać osobne certyfikaty dla każdego zw wspólnikół
osobno?
-
2. Data: 2003-03-05 15:21:10
Temat: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
Od: "n...@w...pl" <n...@c...pl>
Jedni twierdza ze jeden wystarczy i PRAWDOPODOBNIE wysylaja na jeden
nawet z roznych firm.
Jak sie informowalem na info-lini ZUS to dostalem informacje ze
osobno............ i komu tu wierzyc ???
> Wspólnicy spółki jawnej opłacają skłądki ZUS sami za siebie (w tym
> wypadku płatnikiem nie jest spółka). Czy przy elektronicznym wysyłaniu
> można dotyczące ich dokumenty wysyłać korzystając z certyfikatu spółki,
> czy też trzeba zdobywać osobne certyfikaty dla każdego zw wspólnikół
> osobno?
>
-
3. Data: 2003-03-05 18:12:06
Temat: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
Użytkownik "n...@w...pl" <n...@c...pl> napisał w wiadomości
news:b454lt$j37$1@news.onet.pl...
> Jedni twierdza ze jeden wystarczy i PRAWDOPODOBNIE wysylaja na jeden
> nawet z roznych firm.
> Jak sie informowalem na info-lini ZUS to dostalem informacje ze
> osobno............ i komu tu wierzyc ???
ja napewno wysyłam swoje dokumenty z certyfikatu innej firmy. i wiem że
dokumenty dochodzą.(bo miałem korekte do zrobienia)
certyfikat służy do zaszyfrowania danych tak, żeby nikt niepowołany tych
danych nie odczytał. zus na podstawie wydanego certyfikatu ma "drugą połówkę
szyfru" i sobie to odszyfrowuje, po czym dokumenty są już dalej obrabiane
przez system.
Śmiało można wysyłać trzech współwłaścicieli z jednego certyfikatu. I to
ułatwia pracę, bo możesz wysłać w jednej wysyłce wszystkie trzy zestawy.
Ja tak robie w wielu miejscach i napewno dokumenty dochodzą do zus.
PawełJ
-
4. Data: 2003-03-05 22:32:58
Temat: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>
Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:b45eod$dkk$1@news.onet.pl...
> > Jedni twierdza ze jeden wystarczy i PRAWDOPODOBNIE wysylaja na jeden
> > nawet z roznych firm.
> > Jak sie informowalem na info-lini ZUS to dostalem informacje ze
> > osobno............ i komu tu wierzyc ???
> ja napewno wysyłam swoje dokumenty z certyfikatu innej firmy. i wiem że
> dokumenty dochodzą.(bo miałem korekte do zrobienia)
> certyfikat służy do zaszyfrowania danych tak, żeby nikt niepowołany tych
> danych nie odczytał. zus na podstawie wydanego certyfikatu ma "drugą
połówkę
> szyfru" i sobie to odszyfrowuje, po czym dokumenty są już dalej
obrabiane
> przez system.
> Śmiało można wysyłać trzech współwłaścicieli z jednego certyfikatu. I to
> ułatwia pracę, bo możesz wysłać w jednej wysyłce wszystkie trzy zestawy.
> Ja tak robie w wielu miejscach i napewno dokumenty dochodzą do zus.
Nie sadzę, aby było to prawidłowe.
Płatnik - przekaz elektroniczny nie tylko szyfruje ale i _podpisuje_
przesyłane do ZUS dokumenty.
Uważam, że deklaracje, które przesyłasz podpisując kluczem innym niż tego
płatnika, należy uznać za niezłożone.
W przypadku spółki cywilnej jest trzech _różnych_ płatników.
IMHO aby składać deklaracje w czyimś imieniu, to potrzebne jest do tego
stosowne upoważnienie.
Przyznasz, że w przypadku spółki "Kowalski, Nowak SC" , składając
papierowe deklaracje, Kowalski może podpisać deklarację płatnika
"Kowalski" i płatnika "SC" ale płatnika "Nowak" już nie.
Z deklaracji wynikają zobowiązania wobec ZUS i co by to było, gdyby
_każdy_ mógł podpisać, bez upoważnienia, deklarację za _każdego_ .
To, że deklaracje wysyłane przez Ciebie "dochodzą do ZUS" świadczy tylko o
"jakości" systemu zusowskiego i dziurach w systemie ochrony danych. Być
może ZUS godzi się z taką praktyką, ale dla mnie jest to absurdalne.
Sytuację tą należałoby niezwłocznie wyjaśnić w ZUS, by mieć pewność, że
deklaracje zostały złożone w terminie.
pozdrawiam
Ryszard G.
-
5. Data: 2003-03-06 06:41:54
Temat: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>
Użytkownik "Ryszard G" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
news:b45ua5$cka$1@nemesis.news.tpi.pl...
>
> Nie sadzę, aby było to prawidłowe.
> Płatnik - przekaz elektroniczny nie tylko szyfruje ale i _podpisuje_
> przesyłane do ZUS dokumenty.
> Uważam, że deklaracje, które przesyłasz podpisując kluczem innym niż tego
> płatnika, należy uznać za niezłożone.
A jak robia to firmy, ktore masowo prowadza listy plac dla swoich klientow?
Czzyby mialy tyle certyfikatow ilu klientow ?
Karol
-
6. Data: 2003-03-06 06:52:46
Temat: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
Od: "n...@w...pl" <n...@c...pl>
>
> A jak robia to firmy, ktore masowo prowadza listy plac dla swoich
klientow?
> Czzyby mialy tyle certyfikatow ilu klientow ?
>
Jezeli chodzi o biura rachunkowe, bo pewno o to Ci chodzi to sytuacja
wyglada nieco inaczej. Biura maja podpisane stosowne umowy i w takim wypadku
dysponuja jednym certyfikatem.
pp
-
7. Data: 2003-03-06 19:32:29
Temat: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
umowa jest zawarta miedzy biurem a klientem prawda?
Więc ja też mam podpisaną uowę z właścicielem klucza, że on będzie w moim
imieniu wysyłał dokumenty.
Zresztą te umowy nie obchodzą zus. Według tego co mi mówiła pani w zus to
jest umowa dla mnie a nie dla nich.
Wiem, że moje dokumenty dochodzą, bo byłem wzywany w sprawie chorobowego i
pani miała wydruk mojego konta (w styczniu miała grudzień).
Gdyby nie było wolno wysyłać dokumentów innego płatnika to pewnie sam
program by na to nie pozwalał.
Nie będę nikogo przekonywał, że to jak wysyłam zusy jest prawidłowe, ale na
razie dochodzą. Nie jest to pojedynczy przypadek. Mam wielu klientów, którzy
posiadając jeden klucz wysyłają 7-12 różnych płatników. Klienci podlegają
pod różne oddziały zus i zawsze przy uruchamianiu płatnika była rozmowa z
ZUS czy mozna na jednym kluczu. Nikt z ZUS nigdy nie widział żadnych
przeszkód. Niektórzy tylko mówili właśnie o umowach, żeby płatnik upoważnił
wysyłającego.
To wszystko funkcjonuje w ten sposób od września 2001 i dokumenty dochdzą do
zus na czas. O wiele trudniej jest rozliczyć 10 płatników z 10 certyfikatami
niż 10 płatników z 1 certyfikatem.
pozdrawiam
pawełJ
-
8. Data: 2003-03-07 07:38:08
Temat: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>
pawel J wrote:
> Zresztą te umowy nie obchodzą zus. Według tego co mi mówiła pani w zus
> to jest umowa dla mnie a nie dla nich.
> Wiem, że moje dokumenty dochodzą, bo byłem wzywany w sprawie
> chorobowego i pani miała wydruk mojego konta (w styczniu miała
> grudzień). Gdyby nie było wolno wysyłać dokumentów innego płatnika to
> pewnie sam program by na to nie pozwalał.
> Nie będę nikogo przekonywał, że to jak wysyłam zusy jest prawidłowe,
> ale na razie dochodzą. Nie jest to pojedynczy przypadek. Mam wielu
> klientów, którzy posiadając jeden klucz wysyłają 7-12 różnych
> płatników. Klienci podlegają pod różne oddziały zus i zawsze przy
> uruchamianiu płatnika była rozmowa z ZUS czy mozna na jednym kluczu.
> Nikt z ZUS nigdy nie widział żadnych przeszkód. Niektórzy tylko mówili
> właśnie o umowach, żeby płatnik upoważnił wysyłającego.
Pytanie dodatkowe
Wiem, że z zasady właśnie tak to funkcjonuje i powinno funkcjonować w
wypadku buiur rachunkowych. Czy istnieje obowiązek informowania ZUS, że
rozliczenia i przesyłanie dokumentów firmy będzie dokonywać biuro a nie
firma samodzielnie?
-
9. Data: 2003-03-07 07:59:56
Temat: Re: 1 certyfikat, 3 płatników
Od: Maddy <m...@e...com.pl>
Dnia 07-03-2003 08:38, Użytkownik Jureq napisał:
> Wiem, że z zasady właśnie tak to funkcjonuje i powinno funkcjonować w
> wypadku buiur rachunkowych. Czy istnieje obowiązek informowania ZUS, że
> rozliczenia i przesyłanie dokumentów firmy będzie dokonywać biuro a nie
> firma samodzielnie?
>
Na druku ZFA (zgłoszenie płatnika) jest miejsce na wpisanie biura
rachunkowego w sytuacji gdy prowadzi ono dokumentacje finanasowo-księgową.
Zgosic nalezy biuro gdy znajduje się tam dokumentacja przedsiębiorstwa -
tak juz jest że organ administracji musi wiedziec gdzie "leżą" dokumenty
firmy.
Ale nie jest powiedziane że w sytuacji gdy np. dokumenty przwechowywane
są w siedzibie firmy a biuro tylko dokonuje teletransmisji (znam pare
takich przypadków) należy ten fakt zgłaszać.
Na razie i bez zgłaszania dokumenty przechodzą. Ale czy tak ma byc czy
to po prostu luka w systemie - tego chyba nikt nie wiem na pewno.
W zusie powiedziano mi że należy zgłaszać biuro które dokonuje
teletransmisji "żeby deklaracje gdzies nie zginęły".
Maddy
--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl